I den här byn kommer ni att få se mycket musik och teater. Den här byn bryr sig mycket om musik, teater och miljön. Miljön är bland det viktigaste som finns. Musik och teater är väldigt viktigt för alla i den här byn. I den här byn har yetisarna och människorna arbetat med att få in mycket musik och teater men samtidigt måste man tänka på miljön. Läs inläggen för att få veta mer.

fredag 29 januari 2016

Mitt Drömyrke

Mitt Drömyrke
Mitt drömyrke är författare
Jag är intresserad av att bli författare för att jag tycker det är roligt att skriva berättelser, läsa böcker och hitta på saker.
Jag tror det kommer att vara tråkigt om ingen gillar boken som man har skrivit.
Jag tror att arbetsuppgifterna som ingår är: Skriva och leta efter fakta på nätet.
Arbetstiderna är ganska fria när man är författare.
Man kanske måste jobba med en illustratör eller en annan författare och samarbeta.
Ja, det finns risker, man kan ju välja en dålig eller farlig plats. Man kan ju också välja en bra plats såklart.
Oftast så kan man skriva året runt men det kanske blir en bättre bok om man tex. Skriver på samma årstid som det är i boken.
Man kan ju välja att gå på en utbildning men man måste inte.
Ingångslönen beror på hur bra boken blir.
Jag vet att jag har valt rätt yrke för man kan ju skriva om vad som helst. 
Men om jag tröttnar så kan jag ju jobba med nånting annat där man ska skriva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar