I den här byn kommer ni att få se mycket musik och teater. Den här byn bryr sig mycket om musik, teater och miljön. Miljön är bland det viktigaste som finns. Musik och teater är väldigt viktigt för alla i den här byn. I den här byn har yetisarna och människorna arbetat med att få in mycket musik och teater men samtidigt måste man tänka på miljön. Läs inläggen för att få veta mer.

fredag 13 maj 2016

Mitt må bra rum

Må bra rum. I mitt må bra rum ska jag ha en stor dubbelsäng med en mysig sänghimmel runt.
Dubbelsängen är bra för man ska kunna sträcka ut sig och ta plats när man sover. Jag vill även ha en sänghimmel där för att jag tycker att det är mysigt och fint att ha. Jag ska ha ett piano för att man ska kunna slappna av medan man spelar lite och så har man något att göra om man är rastlös. Ovan på pianot har jag en stereo med högtalare. Jag har en stor ljus grå soffa som är jätte skön och mjuk att sitta eller ligga i. Till soffan har jag en matchande fåtölj som man kan fälla upp benen i. Jag har en tv och en tv-bänk så att jag kan titta på tv. Och tillsist har jag ett kök så att jag kan tillaga min mat och förvara maten och till det har jag ett litet bar bord med tre barstolar så att jag kan äta min mat om jag inte sitter i soffan eller sängen.

Jag tycker att jag ska vinna eftersom att jag har det kompletta må bra rummet med allt som får en att må bra i. Jag har även hjälpt till att bygga allt själv så jag kan garantera att mina möbler är gjorda på ett miljövänligt och bra sätt och att allt material är miljövänligt. Och säng ramen är gjord av trä från träd som redan har fallit ner på backen och dött, tyget som är runt sängen har jag vävt själv av ullen från fåren. Allt annat i rummet är gjort på ungefär samma sätt. Så jag tycker att jag ska vinna för att mitt rum är miljövänligt och har allt man behöver i ett må bra rum 




/Lina
/ Amanda



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar